Kas padės „įjungti“ imunitetą?

imunitetas

Kai aplinkui vis daugėja kostinčių, sloguojančių žmonių, dažnas susimąsto, ko imtis norint nepakliūti į virusų spąstus. Gydytojai atkreipia dėmesį į paprastus, bet svarbius žingsnius, padėsiančius sustiprinti imunitetą.

Papildyti vitamino C rezervą
Antakalnio poliklinikos šeimos gydytoja Izabelė Juškienė pabrėžė, jog vienas kertinių stipraus imuniteto akmenų – visavertė mityba. „Idealiu atveju reiktų stengtis išlaikyti taisyklingos mitybos principus: nepamiršti papusryčiauti, jokiu būdu negalima apsieiti be šiltų pietų ir vakarienės. Pietus be vieno šilto patiekalo ar salotų būtinai turėtų sudaryti sriuba – ji kartu ir sušildo, ir padeda aprūpinti organizmą skysčiais. Labai svarbu neužsikišti vien sumuštiniais, kitu sausu maistu ar tiesiog užkandžiauti darbe“, – patarė gydytoja.  

„Reiktų nepamiršti vartoti daugiau skysčių – vandens ir negazuoto mineralinio vandens. Jei vartojama pakankamai skysčių, pasigavus virusą pačiomis pirmosiomis valandomis galima jo dalį iš organizmo „išplauti“ ir taip susilpninti veikimą“, – sako Antakalnio poliklinikos šeimos gydytoja Izabelė Juškienė.

 Itin svarbus imunitetui yra vitaminas C, jo gausu įvairiuose vaisiuose (apelsinai, citrinos, kiviai, ananasai, papajos), daržovėse (paprika, kopūstai, brokoliai), uogose (erškėtuogės, juodieji serbentai, aktinidijos). Anot gydytojos, šis vitaminas gana gerai išsilaiko ir šaldant, tad drąsiai galite padidinti atsparumą virusams traukdami dar vasarą užsišaldytas gėrybes.
„Kalbant apie šių produktų vartojimą svarbiausias klausimas, kiek jų suvalgoma. Jei maistas pasirenkamas tik kaip desertas, greičiausiai vitamino C pakankamai negausime. Kitas reikalas, jei vartojame vitaminingus kokteilius iš kelių ingredientų, tada, tikėtina, reikiamo vitamino koncentracija bus didesnė“, – kalbėjo I.Juškienė.
Vis dėlto ji atkreipė dėmesį, jog jei kokių nors produktų valgoma mažiau ar labiau mėgstamas yra vienos rūšies maistas, tokiu atveju reikėtų papildomai vartoti imunitetą stimuliuojančius papildus – vitaminą C arba ežiuolės preparatus.


 Verta žinoti
Maksimali vitamino C dozė suaugusiam žmogui – iki 1 gramo per dieną. Šis vitaminas organizme nėra kaupiamas ir išsiskiria su šlapimu. Jei ta dozė viršijama arba naudojamas vienas gramas kasdieną ištisus metus be sustojimo, galima vitamino C kiekį šiek tiek viršyti. Retai, bet padidėjęs vitamino C kiekis gali sąlygoti ir tam tikrų ligų – inkstų arba tulžies pūslės akmenligės – atsiradimą. Esama ir jautresnių žmonių, kurie alergizuoja, juos išberia nuo šio vitamino. Tuomet galima vartoti pusę dozės – po 500 mg per dieną.


Saulės vitamino reikšmė
I.Juškienė pridūrė, kad reiktų prisiminti, jog kompleksiškai stiprinant imunitetą dalyvauja ir vitaminas D. „Taigi papildomai jo irgi reiktų vartoti. Juo labiau kad daugumai mūsų platumų gyventojų stinga šio vitamino. Jo pasisavinimas yra gana sudėtingas procesas, su maistu mes gauname vieną vitamino formą. Kad ji taptų aktyvi, reikalingas saulės, t.y. ultravioletinių spindulių poveikis. Gaunant vitaminą D su papildais, ten jis jau būna paruoštas ir yra lengviau pasisavinamas. Bet, pavyzdžiui, jei žmonės dažnai valgo žuvį ir mėgsta atostogauti saulėtuose kraštuose, gali turėti sukaupę pakankamą rezervą“, – aiškino specialistė.
Gydytoja pastebėjo, kad naujausiais literatūros duomenimis, stiprinant imunitetą ne mažiau svarbi vieta tenka ir žarnyno bakterijoms. Tad siekiant sustiprinti imunitetą jų irgi reikėtų vartoti profilaktiškai.

Virusą „išplauna“ skysčiai
Pašnekovė taip pat patarė vengti alkoholio, kofeino, ypač kurio yra kavoje arba juodose arbatose. „Reiktų nepamiršti vartoti daugiau skysčių – vandens ir negazuoto mineralinio vandens. Nors atrodo, kad šiltuoju metu prakaitavimas yra gausesnis ir jų reikia daugiau, šaltuoju metu irgi būna šilčiau apsirengiame, sukaistame, patalpos temperatūra būna didesnė. Be to, jei vartojama pakankamai skysčių, pasigavus virusą pačiomis pirmosiomis valandomis galima jo dalį iš organizmo „išplauti“ ir taip susilpninti veikimą“, – pastebėjo I.Juškienė.
 
Taip pat ji priminė, kad peršalimo ligų, gripo sezonu reiktų vengti gausių žmonių susibūrimo vietų – prekybos centrų, koncertų, kitų renginių. „Virusų atakas padės atlaikyti ir tinkamas poilsio ir miego režimas. Kasdien būtinas ir pakankamas fizinis aktyvumas. Tik žmonės neretai tai supranta vien kaip ėjimą į sporto salę. Tačiau tai nėra būtinas dalykas. Užtenka dažniau išeiti pasivaikščioti, bent po valandą per dieną pabūti su vaiku lauke ar išvesti šunį“, – pabrėžė I.Juškienė.
Dar viena galima kompleksinių priemonių gelbstinti nuo virusų – aromaterapija. „Negalima teigti, kad tai yra mediciniškai pagrįstas metodas, tačiau eterinių aliejų naudojimas tikrai padeda lengviau kvėpuoti, šiek tiek sumažina bakterijų kiekį organizme. Vis dėlto tai nėra panacėja, reikalinga gydymo rutinoje. Tačiau jei žmogui padeda, tikrai gali naudoti“, – aiškino gydytoja.

Informacija www.lsveikata.lt

Taip pat skaitykite...