“Atsakinga kosmetika”: visuomenę reikia labai šviesti. Įspūdžiai iš “Karklės” festivalio

IMG_9282

IMG_9262Sulig kalendoriniu rudeniu atėjus žvarbesniems orams, mes vis dar gyvename vasaros įspūdžiais. Vienas jų – projekto „Atsakinga kosmetika“ dalyvavimas festivalyje „Karklė“. Prie palapinės buvo laukiami visi, norintys pasirašyti peticiją prieš bandymus su gyvūnais kosmetikos pramonėje. Peticiją inicijuoja „The Body Shop“ ir ketina ją pateikti JTO. Ši iniciatyva vyksta tarptautiniu mastu, na, o Lietuvoje ją vykdyti padeda “Atsakinga kosmetika”.

Projekto „Atsakinga kosmetika“ koordinatorė Kristina Pranytė pasakojo, kad jau pirmą festivalio dieną pavyko surinkti ir užpildyti visus turėtus parašų lapus. Rytojaus dieną buvo gautas papildymas ir komanda tęsė savo darbą. Per dvi dienas buvo surinkta 1400 parašų.

“Šis festivalis parodė, kad žmonės Lietuvoje yra mažai susipažinę su informacija apie vivisekciją. Dauguma jų pirmą kartą girdėjo apie kosmetikos testavimą su gyvūnais. Festivalio dalyviai labai noriai pasirašinėjo, bet, manau, nedaugelis susimąstė, pasidarė išvadas ir, tarkime, nusprendė keisti savo įprastai naudojamos kosmetikos gamintoją’’, – įžvalgomis dalijosi Kristina, prie “Atsakingos kosmetikos’’ prisijungusi atsiradus kito projekto “Grožio kaina’’ idėjai.

“Ėmiau ieškoti partnerių ir buvau nukreipta į VšĮ “Gyvūnų gerovės iniciatyvos’’ vadovę Beatričę. Ji plačiau papasakojo apie šį projektą. Subūrę šaunią komandą nusprendėme, kad “Grožio Kaina’’ turi veikti kartu su “Atsakinga kosmetika’’. Šio GGI projekto tikslas – šviesti visuomenę ir suteikti žmonėms galimybę pasitikrinti, kurios kosmetikos priemonės yra testuojamos su gyvūnais, ir atitinkamai pasirinkti gamintoją. Ar gamintojas netestuoja kosmetikos su gyvūnais, galima pasitikrinti puslapyje www.atsakingakosmetika.lt Taip buvau pakviesta prisijungti prie savanorių organizacijos ir tapti “Atsakingos kosmetikos’’ koordinatore”, – apie savanorystės pradžią pasakojo Kristina.

Paklausus, su kokiais sunkumais susiduriama ruošiant tokio tipo projektus, Kristina mielai dalijasi patirtimi. “Iš tiesų savanorystė yra nuostabus dalykas, kuris tave išmoko visko: daryti darbus nelaukiant atlygio, ieškoti finansavimo, pagalbos ir paramos. Po “Grožio kainos’’ projekto mes sujudinome visuomenę ir aš tuo labai džiaugiuosi. Prieš pusmetį vaistinėje paklaususi darbuotojų, ar gamintojas testuoja kosmetikos produktus su gyvūnais, sulaukdavau labai keistų reakcijų ir žvilgsnių. Dabar viskas kitaip… Žmonės tuo domisi, vis dažniau renkasi atsakingus gamintojus.

Sunkumų visada yra, tik viskas priklauso nuo požiūrio. Finansavimo mes, deja, neturime ir dažnai tenka mokėti iš savo kišenės. Bet! Vis randame rėmėjų ar partnerių, kurie mūsų rengiamiems konkursams įsteigia dovanų. Juos įteikiame žmonėms kaip skatinimą rinktis atsakingus gamintojus. Manau, kad tai labai gražus gestas iš tokių didelių kompanijų kaip “The Body Shop”, “Ecodesire”, “Make Up Store”, “Uoga Uoga”.’’

Kristina yra puikus pavyzdys, kad pradėti kažką daryti vardan kilnaus tikslo niekada nėra vėlu. Svarbiausia – pradėti. “Jei atvirai, apie kosmetikos bandymus su gyvūnais sužinojau tik tuomet, kai pradėjau dirbti “Make Up Store’’. Įdėmiai susipažinusi su visa teorine ir vaizdine medžiaga supratau, kad privalome apie bandymų su gyvūnais mastą kalbėti dar garsiau. Man ne gėda prisipažinti, kad man tai buvo nauja. Tuomet suvokiau, kad aš tokia esu ne viena ir Lietuvoje apie tai tikrai mažai kalbama.”
Kristina papasakojo ir apie ateities planus. “Norime šiek tiek šokiruoti. Turime įvairių planų. Pastebėjome, jog skrajutės, kalbinimas ir informacijos perteikimas “švelniuoju” būdu nelabai paliečia žmones. Daugelis įsivaizduoja, jog triušeliui tik padažomos ausytės ar akytės ir jam nieko nenutinka. Norime parodyti, kokia yra tikroji įsigytos kosmetikos priemonės kaina.’’

Informacija paruošta VšĮ „Gyvūnų gerovės iniciatyvos“, siekiant skatinti žmones saugoti savo augintinius bei rūpintis gyvūnų gerove.

Taip pat skaitykite...