Pradinukai mokysis informatikos

Šiuolaikiniai vaikai skaitmeninėmis technologijomis dažnai pradeda naudotis anksčiau negu pieštukais. Netrukus net ir kasdienybėje žmogų sups vis daugiau išmaniųjų daiktų, kuriuos teks valdyti, tobulinti, su kuriais teks bendrauti ir kurti dar išmanesnį pasaulį. Atsižvelgdami į tokias ateities vizijas, mokslininkai informatinį mąstymą rekomenduoja pradėti ugdyti kuo anksčiau.

mokykla

KAS VYKSTA LIETUVOJE?

Nuo šių metų rugsėjo dešimtyje Lietuvos mokyklų prasideda projekto „Informatika pradiniame ugdyme“ išbandymas. Džiugu, kad sulaukta didelio susidomėjimo inovacijomis pradiniame ugdyme – iš 69 norinčių įsitraukti į projekto veiklas mokyklų buvo atrinkta 10 geriausiai pasirengusiųjų.

Projekte dalyvauja: Komandai vadovauja:
Alytaus Dzūkijos pagrindinė mokykla Danutė Aukštikalnienė
Druskininkų „Saulės“ pagrindinė mokykla Lina Vanagaitienė
Klaipėdos Gedminų progimnazija Daiva Stasiulienė
Klaipėdos Martyno Mažvydo progimnazija Lina Stancelienė
Rokiškio Juozo Tūbelio progimnazija Liucija Varnienė
Šiaulių r. Aukštelkės mokykla Aušra Garškienė
Tauragės „Šaltinio“ progimnazija Ingrida Lukošienė
Vilkaviškio r. Pilviškių „Santakos“ gimnazija Danutė Valiūnienė
Vilniaus „Žiburio“ pradinė mokykla Lina Venskutė
Vilniaus Gedimino technikos universiteto inžinerijos licėjus Jovita Ponomariovienė

 

Šios mokyklos kartu su Vilniaus universiteto mokslininkais ir Ugdymo plėtotės centro specialistais kuria pradinio ugdymo informatikos turinį – ko ir kaip mokysis vaikai – ir šiais mokslo metais jį išbandys. Tai puikus pavyzdys, kuomet naują ugdymo turinį kuria pačios mokyklos.

UŽSIENIO PATIRTIS

Japonija yra viena iš švietimo pasaulio lyderių – daugiau kaip pusė šios šalies gyventojų gali pasigirti baigtomis bakalauro studijomis, o magistrantų ir doktorantų skaičius yra vienas didžiausių pasaulyje. 2020 m. Japonijoje planuojama pradėti mokyti informatikos nuo pirmos klasės. Šiuo metu vyksta pasirengimo darbai – daug dėmesio skiriama mokytojų kvalifikacijai tobulinti.

Apie kylančius iššūkius pasakojo gegužės mėnesį Lietuvos mokyklose lankęsis ir mūsų pažanga domėjęsis Japonijos pradinėje mokykloje dirbantis Arata Shirabyoshis: „Valstybinėse mokyklose jau dabar jaučiama įtampa. Jauni mokytojai stengiasi kelti kvalifikaciją ir atsakingai ruošiasi pokyčiams. O štai vyresni mokytojai yra labai konservatyvūs ir nelengvai priima permainas.“ Pradinėse mokyklose Japonijoje daug dėmesio skiriama mokymuisi žaidžiant ir disciplinai, kiekviena klasė turi po vieną mokytoją, kuris dėsto visus dalykus 35–40 mokinių vienu metu.

Šių metų gegužę Paryžiuje vykusioje konferencijoje Estijos švietimo ir mokslo ministerijos atstovė Kristel Rillo pasakojo, kad Estijoje skaitmeninio raštingumo pradedama mokyti jau nuo darželio. Šioje šalyje siekiama kuo labiau integruoti skaitmeninę kultūrą į mokymosi procesą – nesitenkinti vien tik mokinių išmokymu naudotis kompiuteriu, o ugdyti praktinius, profesinius gebėjimus, nuolat stebint darbo rinkos poreikius bei jų vystymąsi.

INFORMATINIO MĄSTYMO UGDYMO DABARTIS IR ATEITIS

Į mokyklas rugsėjį sugužėjusius dešimties Lietuvos mokyklų pradinukus pasitiko pasirengę mokytojai. Birželio mėnesį vykusiose 5 dienų kūrybinėse dirbtuvėse mokytojai ne tik susipažino su įvairiais mokymo ir mokymosi įrankiais ir priemonėmis, bet ir kūrė jų taikymo pamokose scenarijus, nagrinėjo ir aptarė pagrindinius informatikos ugdymo aspektus. Rugpjūčio pabaigoje Vilniuje sudėlioti paskutiniai akcentai apie projekto išbandymo eigą. Į mokyklas mokytojai grįžo ne tuščiomis – parsivežė įdomių pamokų scenarijų, patarimų, projekto rėmėjų suteiktų edukacinių priemonių. Visa tai pravers ugdant pradinukų informatinį mąstymą. Projekto metu sukaupta patirtis nuo 2018 m. rugsėjo bus pritaikyta jau 100 Lietuvos mokyklų.

Daugiau informacijos apie projektą – interneto svetainėje https://informatika.ugdome.lt.

Taip pat skaitykite...